پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182568
اعتراف هاي تکان دهنده يک نامزد انتخابات
تاریخ انتشار : 1394/05/24 19:29:37
نمایش : 1372
دونالد ترامپ نامزد مطرح حزب جمهوري خواه انتقادات صريحي را بر عليه سياست مداران کنوني و پيشين کاخ سفيد مطرح کرده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دونالد ترامپ را همه ي آمريکايي ها مي شناسند، از ترامپ در آمريکا به عنوان يک ابر تاجر هفت ميليارد دلاري، مجري قهار و سرمايه گذار کلان نام برده مي شود. ثروت فراوان، چندين آسمان خراش، هتل و سازمان هاي مختلف در کنار موفقيت تجاري، ترامپ را به ستاره‌اي مشهور تبديل کرده است. وي همچنين در سال ۲۰۱۲ هزينه‌هاي برگزاري مراسم دوشيزه جهان را بر عهده گرفت.

ترامپ با تکيه بر موفقيت فراوان در ساخت و ساز و تلوزيون، نامش را بر کالاهاي بسياري زد. لباس مردانه، رستوران، بستني، عطر، آب معدني، زمين گلف، مجله و دانشگاه و... همگي امروز در بخش هايي از آمريکا با نام ترامپ شناخته مي شود. موقعيت اقتصادي ويژه ترامپ هميشه او را به عنوان يکي از سرمايه داران بزرگ حامي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري از هر دو حزب در سطح ايالات متحده آمريکا معرفي نموده است.

با اين حال اين بار دونالد ترامپ با اعلام نامزدي در انتخابات رياست جمهوري از سوي حزب جمهوري خواه زمينه شگفتي فراواني را فراهم نموده است. بنابر نظرسنجي هاي صورت گرفته محبوبيت وي به شکلي اعجاب انگيزي در ميان هم حزبي هايش در حال افزايش است با اين همه شماري از ناظرين مسائل انتخابات آمريکا اين تحول را ناشي از اعلام نامزدي وي دانسته و آن را چندان پايدار نمي دانند. بر اساس آخرين نظرسنجي ها ميزان محبوبيت دونالد ترامپ در ميان جمهوري خواهان در حال حاضر ۱۸ درصد است و بعد از وي جب بوش فرماندار سابق کاليفرنيا و برادر کوچک تر جرج بوش رئيس جمهوري سابق آمريکا از حمايت ۱۵ درصد راي دهندگان جمهوريخواه برخوردار است.

دونالد ترامپ هم چون هم حزبي هايش در روزهاي اخير حملات سهمگيني را بر عليه عمل کرد باراک اوباما رئيس جمهور فعلي به ويژه در رابطه با توافق هسته اي با ايران داشته است. وي در يکي از نطق هاي اخيرش در مقابل خبرنگاران با زير سوال بردن تلاش هاي دولت اوباما براي رسيدن به توافق هسته اي با ايران، اين توافق را وحشتناک و مضحک خواند و با زير سوال بردن اقدامات و سياست هاي اوباما گفت: «به توافقي که او (اوباما) مي خواهد با ايران برسد نگاهي بيندازيد. اگر او به چنين توافقي با ايران برسد عمر اسراييل دوام زيادي نخواهد داشت، اين يک فاجعه است.

وي صراحتا اظهار داشته است که ما بايد از اسراييل حمايت کنيم. ما در دولت آينده زمام امور را به فردي چون جان کري (وزير خارجه آمريکا) نخواهيم سپرد که هيچ ايده اي درباره مذاکرات ندارد و در حال مذاکره با ايران براي رسيدن به يک توافق وحشتناک و مضحک است و با وجودي که ۷۲ سال از عمرش گذشته با دوچرخه کورس مي گذارد! مي افتد و پايش مي شکند. من چنين کاري نمي کنم و قول مي دهم با دوچرخه کورس نگذارم!

اعترافاتي تکان دهنده

برآورد مواضع نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري اعم از کانديدهاي جمهوري خواهان و يا دموکرات ها در طول دوره هاي متعدد انتخابات در آمريکا حاکي از آن است که با وجود انتقادهاي گسترده هر يک از نامزدها از سياست هاي موجود، اما هيچ يک تا کنون ساختار و سياست هاي کلان انتخاباتي موجود در اين کشور را زير سوال نبرده و از ناکارآمدي سيستم موجود سخن نرانده است، امري که گويي دونالد ترامپ با سنت شکني اش مبادرت به آن ورزيده است.

دونالد ترامپ در سخنراني اخيرش به تندي اظهار داشته است که سياست مدارن آمريکايي از سکوت مردم بهره برداري کرده اند. مردم آمريکا جز در مواقع انتخابات ساکت هستند. من همه اين سياست مداران را مي شناسم و بهتر از همه آن ها را مي شناسم زيرا به همه شان در رقابت هاي انتخاباتي شان کمک مالي کرده ام. آن ها نظر مردم را جلب مي کنند و در انتخابات به پيروزي مي رسند و ديگر به مردم توجه ندارند و باز زمان انتخابات به سراغ جلب نظر مردم مي روند. بارها و بارها شاهد اين وضع بوده ام. من از اين وضع خسته شده و به ستوه آمده ام. آن ها با مردم به خوبي برخورد نمي کنند، رفتارشان همانند شهروندان درجه سوم بوده و بايد اين روند هرچه زودترمتوقف شود. به گفته ي ترامپ سناتورها و اعضاي مجلس نمايندگان همانند پادشاهان راه مي روند و سخنراني مي کنند اما هيچ اتفاقي رخ نمي دهد.

ترامپ علاوه بر انتقاد نسبت به سياست هاي موجود در آمريکا به وضعيت اسفناک رو به افول کشورش در سطح داخلي و جامعه بين المللي اشاره کرده است. به گفته ي ترامپ چين اخيرا ارزش واحد پولي خودش را بار ديگر کاهش داد اما باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا هيچ کاري انجام نداد. اين درحالي است که ما براي بازسازي چين کارهاي زيادي انجام داديم. با پول ما بود که چين بازسازي شد. در چين پل هايي ساخته شده است که از پل هاي آمريکا نيز بزرگتر است. وضع فرودگاه ها و هواپيماهاي امارات عربي متحده در دوبي و قطر هم از ما بهتر شده است. وضع زيرساختهاي ما بسيار افتضاح بوده و پايانه هاي فرودگاهي مان در وضع وحشتناکي قرار دارد. در بيمارستان ها نيز که وضع روز به روز بدتر از گذشته مي شود.

نامزد جمهوري‌خواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا چندي پيش نيز صراحتا درباره ي چگونگي ارتباط چين و آمريکا اظهار داشته بود که چين هيچ احترامي براي باراک اوباما قائل نيست و بايد اقدام قوي عليه اين کشور انجام شود.

ترامپ در خلال سخنانش گريزي نيز به وضعيت کنوني عراق زده و نسبت به نفوذ فزاينده تهران در عراق هشدار داده و آن را حاصل سياست هاي جرج بوش و باراک اوباما دانسته است. وي با بيان اين که ايران عملا عراق را در دست گرفته، حاکمان آمريکا را ابله ناميد.

ترامپ اظهار داشت که من مخالف جنگ عراق بودم. من بيش از همه نگرش هاي نظامي دارم اما بايد دانست چه زماني از قدرت نظامي استفاده کرد. آمريکا حدود دو تريليون دلار در عراق هزينه کرد. اما در نهايت چين توانست نفت عراق را به دست آورد. وي گفت: « آمريکا دو تريليون دلار در عراق هزينه کرد و هزاران نظامي آمريکايي در عراق زخمي شدند اما آمريکا به هيچ دستاوردي دست نيافت. اين درحالي است که ايران، عراق را در دست خودش گرفته است. در بخش هايي هم که ايران از آن جا دست کشيده است داعش جايگزين ايران شده است. داعش با نفت عراق، پولدار شده است.

اين نامزد جمهوري خواهان از پشيماني اش از سقوط صدام حسين در عراق سخن گفته و اظهار داشته که من عاشق صدام حسين نيستم اما بايستي دانست که بغداد و تهران به عنوان يک دوقلو هم ديگر را بالانس کرده و وجود يک قدرت موجب کنترل قدرت ديگر مي شد، اما اکنون و با سقوط صدام حسين عملا عراق به کشوري فاسد و بي ثبات تبديل شده و توسط تهران اداره مي شود.

دونالد ترامپ صراحتا و با عصبانيت مي گويد ما در آمريکا، رهبري جاهلانه اي داشته ايم، ورود به جنگ عراق اشتباه بود و وضع بدي پيش آمد. به هرحال، آمريکا وارد جنگ عراق شد و پس از آن گفته شد که عراق بايد بازسازي شود. به ما چه ربطي دارد که عراق بازسازي شود. ما بايد براي بازسازي کشور خودمان اقدام کنيم. پل هاي ما در حال از هم پاشيدن هستند، جاده هاي ما در وضع بسيار بدي قرار دارند، مدارس و بزرگراه ها و همه زيرساخت هاي ديگر ما در وضع آشفته قرار دارند. به هرحال، بايستي نيروهاي ما زماني از عراق خارج مي شدند. خروج ما از عراق نيز فاجعه بار بود. عراق ديگر کشور نيست. گروه هايي فاسد در عراق حضور دارند. آمريکا دو هزار و پانصد تانک هاموي زرهي را به عراق ارسال کرد تا در اختيار ارتش عراق باشد اما وقتي دشمنان (داعش) حمله مي کردند نيروهاي ارتش عراق فرار کردند و اين تانک ها به دست دشمن افتاد.

تاسف و عصبانيت ترامپ را در رابطه با عدم دسترسي به منافع کشورش در عراق را مي توان در آخريت جمله ي وي به وضوح مشاهده نمود، آن جا که ترامپ فارغ از هزينه هاي مالي و انساني کشورش در اشغال عراق صراحتا مي گويد: «به هرحال، ما بايستي از عراق خارج مي شديم اما بايستي کنترل نفت عراق را در دست مي گرفتيم. ما اين کار را انجام نداديم و نتيجه اين شد که ايران و داعش نفت عراق را در کنترل خود گرفتند. همه به جز ما از نفت عراق استفاده مي کنند.»

خوک هاي چاق و کثيف!

ترامپ کمپين خود را با شعار رسمي «ما کشورمان را دوباره عالي خواهيم کرد» و با تعهدي به اين شروع کرد که «بهترين رئيس جمهور از لحاظ اشتغال باشد که خدا تا کنون نيافريده است»، با اين حال دونالد ترامپ به بيان اظهارات جنجالي در سراسر آمريکا شهره است، چنان چه اظهارات جنجالي اش درباره خبرنگار زن شبكه فاكس نيوز باعث شد وي به نشست مهم محافظه‌كاران آمريكا در «آتلانتا» دعوت نشود.

ترامپ در مناظره اخير از سوال «مگين كلي» خبرنگار شبكه فاكس نيوز درباره سخنان پيشين وي درباره زنان خشمگين شده بود و با عباراتي اين خبرنگار زن را مورد اهانت قرار داده بود. مگين كلي، مجري فاكس نيوز به اين نكته اشاره كرد كه ترامپ زنان را «خوک‌هاي چاق، سگ، آدم‌هاي كثيف و حيوانات نفرت‌انگيز ناميده بود.» ترامپ در پاسخ وي مي گويد: «من فقط رزي اودانل (يکي از بازيگران مطرح سينماي آمريکا) را گفته بودم.» با اين وجود شواهدي وجود دارد كه ترامپ به زنان ديگري به غير از اودانل هم‌چنين نسبت‌هايي داده است.

دونالد ترامپ که ثروتش سر به هفت ميليارد دلار مي‌گذارد پيشتر درباره مهاجران مکزيکي نيز اظهاراتي جنجالي داشته است ترامپ چنين اظهار نظر کرده بود: «...با خودشان مواد مي‌آورند، جرم و جنايت مي‌آورند، تجاوز مي‌کنند و به گمانم بعضي هاي شان هم آدم‌هاي خوبي هستند. من با مرزبان‌ها صحبت کردم و آنها به من گفته‌اند که چه نصيب ما مي‌شود.» اين اظهارات نيز با انتقادات تند اسپانيايي تبارهاي آمريکا و شماري سازمان هاي مدافع حقوق بشر در آمريکا مواجه شده است.

برآورد مواضع نامزدهاي جمهوري خواهي که تا کنون از آمادگي خود براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري آتي خبر داده اند نشان مي دهد که حتي اگر تعداد جمهوري خواهاني که خودشان را نامزد انتخابات کرده‌اند از اين هم بيشتر نشود، باز هم تعدادشان آن قدر هست که رقابت در بين آن ها زياد و شديد شود. هرکدام از اين چهارده نفر، فعلا بايد به طرفداران حزب بقبولانند که از سيزده نفر ديگر محافظه‌کارتر و با برنامه‌تر هستند. فلذا در اين رقابت هاست که گاهي نامزدها سعي مي‌کنند با اصرار بر مواضع تند و تيز، از ديگران متمايز شوند. و اين طور مي‌شود که بقيه براي عقب نماندن از قافله محافظه‌کاري سعي مي‌کنند حتي يک مرحله بيشتر به راست بروند. شماري از مواضع تند و تيز دونالد ترامپ را مي توان اين گونه ارزيابي نمود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html